سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سالم نگه داشتن دندان ها

برای سالم نگه داشتن دندان ها کار های بیشتری به غیر از مسواک زدن ساده و یا نخ زدن وجود دارد که باید انجام بگیرند. به احتمال زیاد به شما گفته اند که باید روزی حداقل دو بار مسواک بزنید و یک بار در روز نخ بزنید . اما مراقبت از زبان، رژیم غذایی و استفاده از فلوراید چه می شود؟ آیا می دانید چه مسواکی و چه دهانشویی برای شما مناسب تر است؟ برای بهداشت هر چه بیشتر و سلامت دهان و دندان خود مطالب زیر را حتما دنبال کنید.

 

1.مراقبت از مسواک خود

برای دندان های سالم، از مسواک خود مراقبت کنید. بعد از مسواک زدن آن را خوب بشورید. سپس، در موقعیت صحیح، اطمینان حاصل کنید که آن را در محیط باز نگه میدارید. مقدار زیادی جریان هوا در اطراف رشته های مسواک شما کمک خواهد کرد که آن خشک شود. میکروارگانیسم هایی که ممکن است بر روی مسواک شما رشد کنند، معمولا در محیط مرطوب رشد می کنند. هنگامی که فکر میکنید عمر مسواکتان تمام شده سریعا آن را تعویض کنید و یک مسواک جدید بخرید. توصیه می شود که هر مسواک را هر سه تا چهار ماه جایگزین شود، اگرچه ممکن است برای کودکان شما زودتر عوض شود.

 

2.تمیز کردن زبان

 

زبان خود را برای کمک به مبارزه با باکتری های موجود در دهان خود بشویید. تمیز کردن زبان نه تنها برای حفظ سلامت دندان ها ضروری است، بلکه برای جلوگیری از نفس بد نیز کمک می کند. سعی کنید از مسواک هایی که دارای برآمدگی هایی برای شستسوی زبان می باشند استفاده کنید، مانند Colgate 360، بنابراین شما به راحتی می توانید با هر بار مسواک زدن تمام باکتری های موجود در دهان را از بین ببرید.

 

3.با دندانپزشک خود صحبت کنید

 

دندانپزشک ها همیشه هستند که به شما در بهداشت و سلامت دندان کمک کنند. برای چک آپ و بررسی دندان های خود و یا سوال و یا نگرانی هایی که ممکن است در مورد حفظ سلامت دندان هایتان داشته باشید، می توانید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند که یک برنامه روزانه مسواک زدن و نخ زدن که فقط برای دندان های شما مناسب است، ایجاد کنید.

 

4.نوشیدنی های خود را با دقت انتخاب کنید..

 

آنچه که می نوشید می تواند بر سلامت دندان ها تاثیر بگذارد. نوشیدنی هایی مانند نوشابه ها و آبمیوه های شیرین قاتل دندان های شما هستند و باعث پوسیدگی دندان های شما می شوند. نوشیدن نوشابه کمتر و آب بیشتر، شیر و آب میوه تازه می تواند به محافظت از دندان ها کمک کند.

 

5.از فلوراید استفاده کنید

 

فلوراید فقط برای بچه ها نیست. فلوراید یک ماده معدنی می باشد که مصرف آن مینای دندان را محکم و سخت میکند، و از ایجاد حفره ها نیز جلوگیری می کند. شما می توانید فلوراید را از خمیر دندان خود ، بعضی از دهانشویه ها و یا درمان های مخصوصی که دندان پزشکان ارائه می دهند دریافت کنید. با دندانپزشک خود در مورد نوع درمان فلورایدی که برای شما مناسب تر است صحبت کنید.