سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای اصلاح طرح لبخند وزیبایی کامپوزیت ونیر انجام دهیم یا لامینیت

امروزه تصورغلط و اشتباهی بین عموم افراد جامعه بوجود آمده که فکر می کنند فقط در استفاده از طرح لبخند به روش لامینیت سرامیکی تراش دندان دارند ، در صورتی که در استفاده از طرح لبخند به روش کامپوزیت ونیر تراش دندان ندارند، به همین دلیل و باور اشتباه ترجیح می دهند دندان هایشان را کامپوزیت کنند ، متأسفانه بعضی از تبلیغات نادرست وغلط این تصور را در ذهن افراد جای داده است .

واقعیت امراین است که در درمان های زیبایی چه کامپوزیت ونیر و چه لامینیت سرامیکی نسبتا" به یک اندازه و در حداقل ممکن تراش داده می شوند و هر دو جزو کارهای کم تراش ودر حیطه ی درمان های conservative ) محافظه کارانه ) قرار میگیرند و تفاوت چندانی در مقدار تراش دندان ها ندارند .

در حقیقت دو عامل مقدار تراش دندان را تعیین می کند :

1- مهارت و تسلط دندانپزشک زیبایی ، که هر چقدر توانایی دندانپزشک زیبایی بالاتر باشد ، می تواند با به کار بردن تکنیک های بهتر و کم تراش تر به نتیجه مطلوب دست پیدا کند .

2- موقعیت دندان ها و سایز آنها ، در صورتی که دندان ها بیرون زده و نامرتب باشند و یا سایز آنها بزرگ باشد  بر اساس میزان ناهنجاری موجود ، نیاز به تراش دارند .

بر خلاف تصور مردم در اصلاح طرح لبخند اولین گزینه مناسب برای درمان های زیبایی لامینیت های سرامیکی است و در حقیقت کامپوزیت ونیر انتخاب دوم می باشد .

تنها دلیلی که باعث می شود فرد تصمیم به انجام کامپوزیت ونیر به عنوان اولین گزینه انتخابی خود مد نظر قرار دهد  ، بحث اقتصادی و قیمت درمان می باشد .

باید بگوییم هزینه های ساخت و آماده سازی لامینیت سرامیکی گران تر از کامپوزیت ونیراست لذا قیمت تمام شده لامینیت سرامیکی حدود دو تا سه برابر کامپوزیت ونیرتمام می شود .