سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیفت لثه چیست ؟

لیفت لثه چیست و چگونه انجام میشود؟

در پاسخ به این سوال میتوان گفت : بعضی از افراد به دلیل کوتاه بودن لب بالا و یا پایین بودن استخوان فک بالا ( ماگزیلا ) در هنگام لبخند زدن حجم زیادی از لثه هایشان نمایان میشود که به این گونه لبخندها ، لبخند لثه ای ( Gummy smile ) گفته میشود . این فرم از لبخند ها معمولا" از نظر زیبایی شرایط خوبی ندارند . یک دندانپزشک متخصص لثه ( پریودنتیست ) میتواند کمک شایانی به شخص کند تا این مشکل را تا حدودی مرتفع سازد ، لذا قبل از اینکه چگونگی انجام این روش را توضیح دهیم لازم به ذکر است تا کمی راجع به ساختار لثه بدانید .

لثه ها از دو بخش تشکیل شده اند :

1- بخش اصلی و وسیع لثه که به استخوان فک چسبیده و به آن لثه چسبنده (Attachment Gingiva) گفته میشود .

2- بخشی که در قسمت طوق دندان ها قرار دارد و بصورت شیار مانند بین دندان و ادامه لثه چسبنده قرار گرفته است  که به آن لثه آزاد (Free Gingiva) گفته میشود .

دندانپزشک متخصص لثه ( پریودنتیست ) میتواند از لثه آزاد تا حد مجاز برش دهد ، و کمی از قسمت قابل دید لثه را کم کند . باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که به دلایل علمی ، دندانپزشک متخصص لثه نمیتواند بیشتر از حد مجاز از لثه آزاد را توسط برش حذف نماید زیرا در صورت برداشت زیاد از حد لثه ، قطعا" در آینده فرد با مشکلات التهاب لثه و تحلیل آن مواجه خواهد شد ، لذا قابل ذکر است که این حد مجاز برداشت لثه بستگی به میزان عمق لثه آزاد بین یک تا سه میلیمتر دارد ، که این مقدار برای افرادی که لب فوقانی ( بالایی ) بلندی دارند و مقدار زیادی از لثه های آنها دیده میشود کافی نیست و بیمار میبایست از روش های مکمل برای بهبود لبخند لثه ای خود استفاده نماید که این روش شامل : جراحی و قطع کردن عضله بالای لب فوقانی ( بالایی ) و یا انجام بوتاکس در نواحی عصب عضله بالا برنده لب میباشد .